Květen 2012

¡ Sueño contigo, Barcelona...!

30. května 2012 v 13:55 | tess
Le monde c'est très grand, ce n'est Paris, ou Londres, ou Barcelone. C'est très grand. Le temps c'est une chose très grande aussi, beaucoup plus que mon temps. Le temps et le monde et la personne ne se rencontrent qu'une seule fois.

Po německém pivním festivalu je prý Féria de Nimes největší kulturní událostí v Evropě. Koná se vždy na konci května a trvá asi 5 dnů. Během této doby navštíví Nimes zhruba 1 000 000 lidí z celého světa. Není tedy divu, že administrace školy i ministerstvo se bojí o své ´´ovečky´´ a posílá je proto na několikadenní výlet. Letos jsme se podívali do Barcelony.
Será un perfecto tiempo, un fuerte momento....!
25.5.2012 jsme nastoupili do autobusu a vydali se vstříc dobrodružství.
Do Barcelony jsme dorazili o šest a půl hodiny déle, asi v sedm večer.Ubytovali jsme se v nejvíc fiesta hostelu, co se dal v centru Barcelony sehnat (pokoje smíšené po 20 lidech, postele dvoupatrové, sprchy na chodbě společné, chlápek, co vám odpoledne spí na posteli....) a šli jsme se projít. Já, Markéta a Jana jsme vyrazily po hlavní třídě, Ramblas, směrem k pobřeží. Prošly jsme si přístav a část města a nakonec si daly horkou čokoládu ve Starbuck.
Druhý den jsme po výtečné snídani (která byla v ceně ubytování!) navštívili Gaudiho Barcelonu: Caasa Mila, Palau Guell, Sagrada Familia, Park Guell, Casa Battló...byla jsem unešena krásou a výjimečností těchto staveb. Myslím, že v Barceloně není jediný ´´obyčejný dům´´. Toto město má v sobě neuvěřitelné kouzlo. I přes davy turistů a přistěhovalců si zanechává i svoji kulturu: všechny ty malé alimentacion místo supermarketů a Katalánci pijící večer v parcích sangríu, kterou jsme si dali i my, před tím než se vydali na zpívající fontány. Nedokážu slovy popsat nádheru toho romantického okamžiku. Přede mnou byla fontána, hrající hudba a na obzoru byl vidět ohňostroj...
I přes nedostatek spánku jsme i celý třetí den strávili na nohou a objevovali krásy hlavního města Katalánska. Byla poslední neděle v měsíci, což znamená, že byl vstup do všechn muzeí zdarma, čehož jsme samozřejmě využili. A odpoledne zamířili na pláž. Bylo opravdu horko, i když voda byla stále studená. To nám, otužilým Čechům (=seveřanům) nevadilo.
Večer se ještě konala plážová discotéka, která příjemně uzavřela nás pobyt ve Španělsku, neboť další den ráno už jsme opět pádili směr Nimes...

Byl to krásný zážitek, obzvláště pro někoho, kdo miluje Španělsko, jeho kulturu i jazyk. Pevně doufám, že se do Barcelony brzy vrátím a třeba na delší dobu...
Nyní mě ovšem čeká něco méně příjemného: uzavírání známek a s ním spojené množství písemek...
*fotky v galerii ^^

Pont de l´Ascension

20. května 2012 v 13:22 | tess
Na začátku října jsme všichni nahrazovali hodiny. Tehdy jsme ještě moc nevěděli proč, nějaký květnový týden nám přišel vzdálený stejně jako celá staletí. Nechtělo se nám, ale nějak jsme to přežili. A teď nastal PONT DE L´ASCENSION (40 dnů od Velikonoc). Pro nás, pilné studenty, to znamenalo menší volno-od středy odpoledne až do pondělí ráno. Času bylo dost, učení taky, ale vůle chyběla. Takže si Česká sekce udělala pár výletů.

Aigues Mortes

Nejlepší jsou neplánované výlety, kdy ve středu odpoledne máte horu času, ale zato téměř prázdnou peněženku. Asi nejjednodušším řešením je v takovéhle situaci koupit lístek na regionální vlak (1 euro) a prostě jet a někde vystoupit. Já a Markéta jsme zakotvily v Aigues Mortes. Je to krásné malé město schované za pevnými štředověkými hradbami. Jen cestou tam nám bylo v autobuse docela zle Smějící se, zkrátka, Francouzska za volantem...

Une journée solennelle a Pont du Gard

Na pátek 18.5.2012 jsme měli naplánovaný výlet na kanoích z jedné vesničky až k Pont du Gard. Na poslední chvíli se ovšem věci začaly komlikovat (jsme zkrátka ve Francii Mrkající) : dvě Češky dostaly angínu, škola nám výlet odmítla zaplatit ( prý je to moc nebezpečné-nicméně samy jsme tam jet mohly...) a ke všemu v pátek ráno lilo jako z konve a létaly blesky...naštěstí se alespoň to počasí umoudřilo, a tak jsme s hodinovým zpožděním nasedli do aut našich rodinek a směr Collias. Tam jsme dostali záchranné vesty a akce mohla začít! Bylo to impécable. Krajina kolem Gard je nádherná, dokonce se mi poštěstilo vidět i stádo camargských koní přecházet řeku!
Jen do cíle jsme všichni dorazili úplně mokří!

La nuit européenne des musées

Když si člověk jednou za čas naplánuje uklidit celý pokoj, není mu to přáno, jako mně včera večer. Vyházela jsem celou skřín a pak na mě zaklepala asistentka, aby mě pozvala na expedici: noční návštěva muzeí. A to se nedalo odmítnout. Takže jsme ještě s pár holkama navštívily Maison carré, Planétarium, Musée archéologique a na závěr se skoro v jednu ráno vyšplhaly až na Tour Magne!
Byla to legrace, takže opět za rok!

Tak to by byly v kostce události Pont de l´Ascension...A co těd? V pátek VAYAMOS EN BARCELONA!

Ça bouge!

1. května 2012 v 13:43 | tess |  Život v Nimes
Le bonheur est une bulle de savon qui change de couleur comme l´iris et qui éclate quand on la touche.

Balzac

Francouzi snad nikdy nespí! Stále něco oslavují, organizují nebo proti něčemu manifestují. A nejlepší na tom všem je, že ať se děje cokoli, vždy se to odehrává na Boulevarde Victor Hugo, takže přímo před školou. Jako třeba Les grands jeux romains nebo Marathon du 1 mai.
Minulý víkend to v Nimes opravdu žilo. Na každém kroku jsem měla pocit, že jsem se vrátila v čase do dob, kdy Římané zakládali město, tehdejší Nismes. Na všechn historických místech se tedy konala představení, přednášky, hry... Nejúžsnější byly samotné Les grands jeux romains v arénách. Původně se mi tam moc jít nechtělo, protože vstupné není nijak levné, ale když jsem dostala prvotřídní nabídku na VIP místo, tak jsem neváhala. A stálo to za to! Začínalo se rekonstrukcí Trojské války, následovaly gladiátorské zápasy a závody v kočáře. Byla to neuvěřitelná podívaná.

Další událostí byl maraton. 2000 zúčastněných a skvělá atmosféra!

Tak co nás čeká teď? Féria!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!